Jak reklamować dom, który chcemy sprzedać?

Osoby, które chcą sprzedać dom zastanawiają się często jak dotrzeć do dużej liczby odbiorców, które mogą być zainteresowane tym faktem. Warto dowiedzieć się jak to zrobić, by mieć wielu zainteresowanych kupnem domu i jak najwyższą cenę za sprzedaż.

Właściciel, któremu zależy na sprzedaży szybkiej i za spore pieniądze, powinien się konsultować zwłaszcza z agencją nieruchomości, która prowadzi sprzedaż posiadłości. Przecież zarówno agencji, jak i osobie, która posiada mieszkanie, zależy na jednym celu- znalezieniu dobrego klienta, który kupi dom.

Profesjonalna reklama domów to coś, co należy zostawić specjalistom wyszkolonym w tego typu problemach, jednak z prostym zakresie możemy poradzić sobie sami- warto wiedzieć jak się do tego poprawnie zabrać, by reklama była efektywna i docierała do zainteresowanych mas ludzi. Z początku dobrze jest się zastanowić nad kwestią gdzie osoby chętne do kupna mogą szukać domów- czy istnieją określone środki masowego przekazu, które pomagają dwóm grupom- szukającym i sprzedającym- się znaleźć.

Może ogłoszenie w gazecie?

Pewnym wyjściem są reklamy w gazetach- tych codziennych, zwłaszcza osiedlowych, obejmujących naszą okolicę, lecz także tych bardziej branżowych, specjalistycznych, które usytuują nas w kręgu zainteresowań osób zapoznających się z tematyką nieruchomości. Jednak czy takie wyjście jest dobre? Co prawda dotrzemy do sporej liczby odbiorców, lecz przecież często czytelnicy przerzucają strony czytając faktycznie artykuły, jednak nie poświęcają wiele uwagi reklamom. Dodatkowym minusem jest cena, która w branżowych miesięcznikach potrafi zwalić z nóg.

Sprzedaż domu powinna być zaplanowana, ale wiele osób zdaje się na instynkt, zwłaszcza kiedy sam dom powinien być szybko sprzedany. Powodów jest cała masa – brak pieniędzy, długi, przeprowadzka. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem są gazety codzienne, które wielu nabywców czyta właśnie ze względu na ogłoszenia i newsy o tym, co dzieje się w ich (może dość monotonnej? ) okolicy.

A może internet?

Sprzedawcy swoich nieruchomości, których reklama przeszła bez echa mogą być nieco rozczarowani, ale powinni wiedzieć, że jeśli chcą znaleźć właściwego następcę muszą uzbroić się w cierpliwość. Kolejną metodą jest szukanie za pomocą internetu, medium o wiele nowszego niż gazety, ale według mnie bardziej skutecznego i przede wszystkim tańszego. Jeśli tam reklama pod hasłem „sprzedaż domu” będzie niezauważona to przynajmniej odbędzie się to mniejszym kosztem portfela. Jednak reklama w internecie to większe pole do popisu, można przyciągnąć uwagę klienta ciekawymi sztuczkami, efektami wizualnymi i nieco poprawić jakość zdjęć na których uwiecznisz dom.

Warto się też zastanowić nad rozpuszczeniem wici między znajomymi, któż to wie, może kolega przyjaciela albo jego kuzyn z rodziną właśnie teraz szuka nowego lokum? Sprawdzona osoba, za którą ręczą ludzie mniej obcy niż agenci nieruchomości, to zdecydowanie najlepszy pomysł. Mniej szkoda będzie oddawać domu, w którym mieszkało się jakiś czas, osobie znanej, chociażby z widzenia czy opowiadań. Wszystko jednak zależy od właściciela domu, który uzna które rozwiązanie jest najlepsze.